Izbor kratkića iz recentne ponude ambijentalne glazbe. Od akustične gitare do elektroakustičnih manipulacija i neoklasičnih partitura.
Yasmin Williams - Urban Driftwood (Spinster, 2021.)
Mlada gitaristica Yasmin Williams ističe se u polju tzv. american primitive solo akustičnih gitarista tehnikom sviranja, ali i samim zvukom. Dok se većina gitarista iz te neprekidno aktivne, ali medijski često nepravedno zanemarene scene oslanja na nasljeđe tradicionalne američke folk glazbe, Williams zvuči kao netko s početka 21. stoljeća. Osim gostovanja violinistice i udarljkaljaša na po jednoj pjesmi, ostatak je albuma sačinjen od zvuka gitare i kalimbe koje je Williams spojila u jedan instrument te ga svira kao klavijature. Snažan ritmički senzibilitet i sposobnost stvaranja pamtljivih melodija sprječava otklizavanje u dosadu, iako je možda i presvijetli zvuk koji dominira produkcijom samo korak ili dva od new age estetike.
Chuck Johnson - The Cinder Grove (VDSQ, 2021.)
Izvrstan novi album pedal steel gitarista Chucka Johnsona na tragu je ambient americama zvuka koji se pojavio posljednjih nekoliko godina s bendovima poput Suss. Bez obzira na sve češću upotrebu u eksperimentalnoj glazbi unutar koje djeluju iznimno ekspresivni instrumentalisti kao što su Heather Leigh ili Christoph Hahn, pedal steel je i dalje instrument najpoznatiji po upotrebi u country glazbi. Koristeći arsenal efekata, Johnson transformira tu njegovu korijensku ulogu u plutajuću melankoliju ne predaleko od ranijih ambijentalnih radova Briana Ena. U ovom zvuku postoji sveprožimajući osjećaj žaljenja koji transformira "The Cinder Grove" u svojevrsni ambijentalni rekvijem, a opet ima smirujuću, spokojnu pa čak i optimističnu crtu. Vrlo prigodna glazba za ova čudna vremena.
Pauline Anna Strom - Angel Tears in Sunlight (RVNG Intl. 2021.)
Prvi album nakon 33 godine synth kompozitorice Pauline Anne Strom nažalost je i posthumno izdanje. Strom je preminula u prosincu 2020. u sedamdesetpetoj godini života, mjesec dana nakon što je album službeno najavljen. Slijepa od rođenja, Strom se počela glazbom baviti u osamdesetima kad je objavila sedam new age albuma, no na kraju desetljeća prisiljena je prodati svu glazbenu opremu i prestaje se baviti glazbom. Izdavačka kuća RVNG intl. je 2017. objavila zapaženu kompilaciju "Trans-Millenia Music" koja ponovo skreće pažnju na njen rad. Za razliku od radova iz osamdesetih skladanih primarno na analognoj opremi, "Angel Tears in Sunlight" nastao je na digitalnim sintesajzerima, no to ne umanjuje njegovu zanimljivost. Album zvuči kao nevidljiva poveznica između ambienta sedamdesetih i osamdesetih te novijih izvođača poput Oneohtrix Point Never. Skladbe su ekspresivne i vrlo slikovite, a ovo potonje je Strom i isticala kao jedan od ciljeva svoje glazbe.
Arovane - Wirkung (Puremagnetik, 2021.)
Njemački producent Uwe Zahn bio je dio inovativne IDM scene s kraja devedesetih i početka nultih. Unatoč gotovo potpunom odsustvu ritma, njegov novi album nosi tragove tog iskustva. Glazba na "Wirkung" je organsko-digitalna mješavina gustih zvučnih tretmana, ali i iznimne melodioznosti.
Uz sve digitalne manipulacije, na albumu dominira klavičembalo, instrument koji Zahn često koristi i koji njegovoj glazbi daje neizbježan, ali vrlo dobrodošao romantičarski prizvuk.
A Winged Victory For The Sullen - Invisible Cities (Artificial Pinearch Manufacturing, 2021.)
Kompozitorski dvojac Adam Wiltzie i Dustin O'Halloran kao A Winged Victory For The Sullen češće rade na namjenskoj glazbi negoli na samostalnim albumima, no to ne umanjuje dobrodošlicu njihovim novim izdanjima. Glazba za "Invisible Cities" nastala je kao pratnja kazališnoj adaptaciji poznatog romana Itala Calvina. Prepun prepoznatljivih sporih gudačkih droneova u nižim registrima preko kojih ide povremena upotreba zbora i O’ Holloranov post minimalistički klavir, "Invisible Cities", istina, ne donosi ništa posebno novo u zvuku ovog dvojca, no njihovu glazbu je i dalje najlakše opisati kao prelijepu, a to je sasvim dovoljno.
Commentaires